Philophobia 7

Philophobia 7

Tiga hari sebelum sachii check out dari hospital .

Terdirinya tubuh badan di depan bilik di mana keberadaan sachii. Pelahan2, pintu di buka dan melihat sachii sudah bangun sambil melihat diri yang hadir di dalam biliknya. Matanya terpaku seketika melihat sakura berada di depannya. "hye,"tegur sakura sambil meletakkan buah tangan di sisi katil. "hye,"balas sachii sambil senyum manis. Senyumannya membuat sakura terpaku seketika dan trus tunduk. Melihat sakura mendiamkan diri tnpa berkata apa2 sejak dia berada di situ membuatkan sachii tertanya2." ehem," sachii terus memecahkan suasana sunyi seketika. "Maaf, sakura gnggu sachii rehat ke?," jawab sakura sambil bangun dr kerusi tersebut. Sachii terus geleng. "duduk la, tpi ddk2 pun jgn la diam je. Sachii bosan bila tkde siapa dtg utk borak. Tpi hr ni sakura dtg, sachii rasa seronok," balas sachii sambil melihat sakura yg masih tunduk. "sakura okay?," tegur sachii. Sakura menganggu menandakan dia okay. "sachii lapar, tpi sachii malas sgt nk gerak. Apa kata...,"kata sachii sambil memandang sakura. Serta merta sakura mengangkat kepalanya, "Sachii lapar?," jawab sakura. Sachii mengangguk.

Hidangan terhidang di meja. Sachii ddk di sofa dan melihat hidangan tersebut. "wahhhh, meriahnya. Hari2 mcmni sachii boleh kenyang selalu. Tak ada la sachii mkn mknn yg tkde selera,"kata sachii sambil membaca doa utk makan. Sakura hanya melihat keceriaan sachii. Melihat sachii begitu selera makan cukup membuat sakura senang hati dan terlupa hajatnya seketika. Sesudah makan, sakura membawa bekas makanan tersebut dan membersihkannya. Seketika itu, sachii meraba mencari smartphone miliknya dan seakan mencari sesuatu di dalamnya.

Kedengaran nada dering berbunyi dan tangannya menekan mesej yang muncul di skrin hand phonenya. 'Hatori, kau jgn dtg ziarah aku hr ni, sekian terima kasih,' melihat kandungan mesej tersebut untuk seketika hatori terus tergamam. "Apakahhh?," kata Hatori sambil membawa dirinya. 'bahagiala anda bersama tersayang,'bisik hati hatori.

'Biadap, dia read je. Ahh lantakla, janji dia jgn dtg,'bisik hati sachii dengan penuh keriangan. Kedengaran pintu di buka, serta merta sachii meletak handphonenya di sisinya dan menampilkan senyuman kepada sakura. Sakura kembali ddk di kerusi bersebelahan dgn tilam sachii. "Maaf andai sakura gngu rehat sachii,"kata sakura sambil membetulkan bajunya yang tak sekedut mana. Sachii geleng sahaja dan mengusap kepala sakura. "Terima kasih," balas sachii. Sakura tergamam dan serta merta dia mengulangi perkataan maaf di mulutnya. "Maaf utk segalanya," kata Sakura. Tangan sachii berhenti mengusap kepala sakura dan mengusap pipi sakura yang kedinginan. "Tak perlu minta maaf. Lagipun untuk apa sakura minta maaf?," balas sachii. " Sachii dh thu segalanya. Lagipun, minuman tu bukannya salah sesiapa pun. Benda nk berlaku kn," balas Sachii sambil senyum. Tangannya yg mengusap pipi sakura terus beralih. Sakura yang masih terkejut dengan sentuhan tersebut terus menangis kerana sachii masih menerima baik. "Dah2, apa la menangis mcmni. Muka dh comel, hilang seri la sachii tgokk mcmni,"jawab sachii sambil mengusap titisan yang mengalir di pipi sakura. Serta merta pintu di buka, nurse menegur masa lawatan dah habis. Sakura meminta dirinya untuk pulang dan akan berkunjung di hari lain. Sachii mengangguk dan melihat sakura hilang di sebalik pintu.

Ting! Kedengaran mesej muncul di skrin handphonenya. 'terima kasih dan hati2 balik,' melihat mesej tersebut, sakura tersenyum malu. Ting! Kelihatan ada mesej lagi dari sachii, ' ♥ '. Seketika itu, sakura terdiam. Melihat mesej hanya sekadar read, sachii mengeluh dan terus melihat luar tingkap memerhati sakura berjalan. Ting! Kedengaran mesej muncul, serta merta sachii meloncat gembira. ' ♥ ' .

Setibanya sakura di rumah, dia termenung mrlihat simbol love tersebut. Seketika itu dia terasa malu dan gembira kerana perasaannya. Memasuki bilik dan baring di tilam. Termenung melihat handphonenya sehingga leka. Begitu juga dengan sachii yang termenung melihat love tersebut terus tersenyum dan memeluk bantal di sisinya. Serta merta hati mereka berbicara, ' Adakah dia mengetahui aku sukakan dia,?,'

Tiga hari selepas itu, mereka bertembung. Sachii melambai tangannya dan sakura terus tersenyum melihatnya. Hatori menyaksi dramanya serta merta menepuk bahu sachii. " aku tahu la dah tiga hari tk jumpa. Tak akan lambai je," tegur hatori. "Habis tu nk ku kejar dan cium dan ckp aku rindu dia," balas sachii sambil menegur junior2nya. Hatori terus terkejut dan ketawa bila mendengar pengakuan sachii. Sachii terus berjalan menuju ke arah sakura yang kebetulan berjalan menuju kearahnya. Berselisihan dan untuk seketika sakura tergamam bila mendengar kata2 sachii di saat mereka berselisihan. Ting! Mesej muncul di skrin, 'okay,' sachii tersenyum membaca mesej tersbut.

Comments

Popular Posts