Philophobia 5

Philophobia 5

"Satu, dua,  tiga,"kedengaran jeritan pelajar2. Dua bulan sakura belajar di sana. Macam2 ragam dia lihat. Aktiviti sukaneka anjuran persatuan pelajar bakal tiba dalam jangka seminggu lagi. Sakura di tugaskan sebagai ajk kesihatan. Hanya kerana dia mahir dalam perubatan. Kedengaran ketukan pintu klinik pelajar, "maaf, klinik buka ke?,"kedengaran suara yg dia sendiri thu siapa. "Yes sachii senpai,"sahut Sakura. "La, puas sachii ubah suara. Kenal saja,"balas sachii sambil bersandar ke pintu dan bersilang tangan. "Sachii senpai tkde kerja ke?,"tegur sakura sambil mengemas barang keperluan untuk aktiviti sukaneka bakal tiba. Sachii melihat setiap gerak geri sakura mengemas brg first aid. "Sachii buat pantauan. Mana tahu ajk sachii xbuat kerja. Lagi2 sakura, "balas sachii. 'Ehh, apa salah aku lak?,'bisik hatinya. Mata sakura memandang sachii seketika dan tergamam. 'padanla orang tergila2kan dia. Pakai seragam sukan, orang pandang pun orang tak percaya dia perempuan. Gelaran perempuan hensem mmg sesuai untuk dia,'bisik lagi hatinya. "Kalau boleh nk tebus sampai ke pintu,"tegur Sachii. "kat sini kau rupanya,"sampuk hatori ketika lalu di depan klinik. "potong steam la kau nie. Baru nak mengedate jap"kata Sachii sambil tersenyum. 'merah muka, suka pula aku tengok,'bisik hatinya. " tak habis la kau punya mengedate,"kata hatori sambil melihat sakura. "sakura nnti lepas mngemas, kunci bilik ni ye. Marah doktor nnti bila terbiar,"tegur sachii sambil meninggalkan sakura keseorangan. "nape cari aku tdi,"balas sachii sambil berjalan dengan hatori. Sakura melihat pergerakan sachii dan hatori berlalu pergi. Sachii sempat menayang senyuman kepada sakura saat dia beredar dari pintu klinik tersebut. 'Manisnya senyuman dia,'

Waktu petang menjelang tiba. "Bye2,"kedengaran sahutan pelajar2 yang turut serta dalam latihan sukaneka. "Sachii senpai,"tegur seorang pelajar perempuan dari tahun dua. "Ehh stella,"balas Sachii sambil senyum. "nak balik dah ke,"kata Stella sambil mengendong beg sekolahnya di sisi. "urmmm,"kedengaran keluhan sachii sambil melihat jam di tangan. "Yup,"sambung sachii sambil tersenyum. "Kalau mcm tu jom balik sekali. Lagipun kitakan satu taman,"balas stella. Kelihatan tona mukanya berubah seketika bila sachii angguk kepala menanda setuju. Dalam perjalanan mereka ke station. Stella hanya menunduk bawah dan melihat bayang2 sachii di atas jalan. "S.t.e.l.l.a,"tegur sachii bila melihat stella termenung jauh. "Sukaneka ni, sachii dapat tahu stella join sekali main,"jawab sachii. "Ye, volleyball,"balas stella. "Stella dapat tahu sachii bakal main untuk basketball,"kata stella . "Mungkin juga mungkin tidak. Depends,"kata sachii sambil ketawa. "boleh ke stella datang sorakan untuk sachii if sachii main,"kata stella. "Ehhh, datang la. Lagi ramai penyokong lg meriah,"kata sachii sambil ketawa. Seketika itu mata sachii terkejut melihat sesuatu di depan. Stella yang kebetulan terpandang sachii turut sama melihat ke sudut di mana sachii pandang, 'Sakura,'bisik hatinya. Sesaat itu sachii berlari dan menyapa sakura yang jalan keseorangan. Sachii ketawa dan terus mengambil sesuatu dari sakura. Stella dari belakang melihat situasi tersebut di depannya. Tanpa mengendahkan perkara tersebut dia mendekati sachii dan sakura."Sachii senpai ni, asal nampak saya ada je nk mengusik,"tegur sakura. "lambat balik,"tegur sachii sambil menghulur beg first aid kepada sakura. Sakura tidak dapat jawab sedangkan hampir sejam dia menunggu. "saja nk gerak lambat,"balas sakura. "Ecehhh,ke tunggu saya,"kata sachii sambil mengusik sakura. "Perasan,"balas sakura seketika itu tona mukanya berubah kemerahan. 'Omg, time2 ni la dia nk malu,'bisik hatinya. Stella mula merasa meluat tengok kemesraan mereka berdua.

"Terima Kasih teman stella sampai ke rumah,"kata stella. "Lagipun kita satu taman jadi tak de masalah bagi sachii,"balas sachii . "okay la sachii balik dulu. Jumpa isnin ni,"jawab sachii sambil memegang fone saat terdengar vibrate mesej masuk. Sachii tersengih dan jarinya laju menyping. "Baikla,"kata Stella sambil melihat sachii tidak mempedulikannya. Sachii berjalan sambil melihat fone. Sementara itu, sakura tersenyum membaca mesej yang di terima. 'better aku ckp good luck pd dia,'bisik hatinya. 'Hai la sakura. Kalau la kau tahu perasaan aku,'bisik hati sachii.  Memasing menyimpan perasaan memasing sedangkan mereka risau dengan perasaan yang mereka ada. Seminggu berlalu, aktiviti sukaneka bermula. Perlawanan dari setiap sukan telah berlangsung. Persatuan Pelajar mula busy dengan menerima pelbagai komen dan pendapat. "Sachii, game kau start bila?,"tegur hatori. "Selepas rehat pertama,"balas Sachii. "kau menanya bukan kau ke campak aku ke dalam team kelas kita,"kata sachii dengan perasaan geram. "Ehhh ada erkkk,"balas hatori sambill menunjuk reaksi muka serba tidakk tahu. "Nasib la kau nie mmber bff aku, if gff dah lama aku kejar satu sekolah,"kata sachii sambil mencampak barang ke hatori. Hatori gelak sakan tapi gelak sakannya terhenti bila melihat sakura kelam kabut mengurus pesakit. "sachii, sakura datang tak tengok game kau nnti,"tegur hatori. "urmmm katanya entahla.. Lagipun dia busy dgn team kesihatan dia,"kata sachii dan melihat ke luar tingkap dia ternampak sakura bergegas membantu player yang luka dan memberi arahan pada teamnya. Seketika itu tersenyum di bibirnya. Tangannya membuka kekunci di tingkap tersebut dan slide tingkap tersebut serta merta sakura terkejut bila ada tangan menyapa dari belakang. Kedengaran ketawa kecil yang cukup mesra . Serta merta dia pusing dan nyaris jatuh ke belakang bila kakinya tak dapat berdiri stabil di saat dia pusingkan bdn . Tangan sachii dengan pantas menarik tangan sakura ke arahnya. Sesaat itu, muka mereka nyaris bertemu. "cukup la player yang awk uruskan. Jgn diri sendiri lak kena urus sendiri sbb jatuh gara2 terkejut,"kata sachii. 'sangat rapat dan wangi,'bisik hati sakura dan sakura mengangguk kepalanya."okayyy selamat bekerja,"kata sachii bila dia sendiri turut terasa malu dan memasingnya reaksi berubah. Sakura terus mengarah ajknya dan melajukan langkahnya. Sachii terus mengalih pandangan dan terus terduduk sambil menutup muka. "Hamboi,"tegur hatori bila menyaksi drama di depannya. "Diam la, aku sendiri dah malu,"kata sachii sambil memeluk lututnya.

Sakura memasuk klinik yang tidak busy dan membusykan dirinya.'time2 mcmnie nk malu lg,'bisik hatinya. 'tak akn la aku ada hati pada sachii. Perempuan kot. Aku dah nekad xnk bercinta,'tegas lagi bisikan hatinya. Stella kebetulan lalu melihat kejadian tersebut. Hatinya membara dan terasa sangat marah. 'aku lebih kenal sachii dari kau. Dalam diam, kau tikam aku dari belakang..,'bisik hatinya. Ketukan pintu klinik kedengaran, "masuk2, maaf kami busy berurusan di luar,"kata sakura sambil melihat siapa gerangan yang masuk ke bilik tersebut. "hye, ingat saya lgi,"tegur stella. "Ingat,"balas sakura. "ada masa untuk kita berborak,"kata stella sambil senyum.Sakura angguk dan memberi ruang untuk mereka berborak.

Comments

Popular Posts