Philophobia 11

Philophobia 11

Hatori kembali ke kelasnya. Melihat sachii termenung di luar tingkap. Bahu sachii di tepuk kuat. "Kemana kau pergi waktu rehat tdi,"kata Hatori. Sachii tidak menjawab apa2 dan matanya menjeling memandang ke luar tingkap semula. "Okay,"kata Hatori. Saat itu, hatori memberanikan dirinya untuk berckp. "Sakura ada di bilik rawatan. Keadaannya demam. Aku tak thu apa yg berlaku antara korg berdua. Tapi andai kau tak mampu nak jaga dia. Aku boleh gantikan,"kata Hatori. Mendengar ayat-ayat tersebut dari mulut Hatori. Dengan pantasnya sachii menarik kolar baju hatori. Keadaan kelas yg riuh tertiba berubah sunyi sepi selepas melihat sachii dan hatori. "Jangan sesekali kau mendekati dia, "tegas Sachii. Hatori tersenyum. Sachii terkejut seketika melihat senyuman tersebut. "Aku dah agak dah, kau marahkan aku sbb aku yang ada dgn dia tdikan. Aku nmpak kau time aku membawa dia ke bilik tersebut,"kata hatori. Sachii melepaskan genggamanya dari kolar baju hatori. "lagipun sachii. Kita dah kawan lama. Aku ada life aku sendiri. Dan sejujurnya aku tk akn ambil hak org,"sahut hatori sambil mengusap rambut sachii. Sachii tundukk seketika. "good girl. Macamni la kawan sanggup korbankan utk kawan,"sindir hatori. Sachii menepis tangan hatori. "jgn layan aku mcm aku adk ppuan kau,"balas sachii sambil melihat meja sakura di dalam kelasnya di sebelah bangunan.

Sakura yang terlantar di bilik rawatan sedar dari tidurnya. 'Dimana,'bisik hatinya melihat keadaan bilik tersebut. 'oh ye,aku berada di bilik rawatan. Tapi bagaimana,'bisik hatinya lagi. Terimbas kembali kejadian tadi. 'ohh ada seseorg yang gendong aku dan bawa kesini,'bisik lg hatinya. Melihat waktu di jam. Matanya terbeliak seketika.  Dia bergegas ke kelasnya dengan keadaan yang masih tidak sihat. Sachii menanti sakura di depan kelasnya. Kedengaran tapak kaki berlari menuju kearahnya. "hah, sachii senpai,"kedengaran kepenatannya berlari. Sachii yang menyandar badannya melihat sakura di depannya."Sa..kura,"kata Sachii sambil melihat wajah sakura yang kepenatan. "Ma..af buat sachii tunggu lama,"balas sakura dan dirinya masih tak bermaya. Sachii tersenyum dan mengusap kepala sakura. "Tak apa,"balas Sachii. Sakura balas senyuman tersebut tertiba dirinya di sandarkan kearah sachii. "Sakura,okay?,"balas Sachii sambip memeriksa sakura. Sachii dengan kudratnya mengendong sakura. "Jom balik,"kata Sachii sambil membawa sakura balik. Saat itu, seseorang melihat situasi tersebut dari pandang sekolah. "hime,"jerit ahli pasukannya. "Ye dtg,"balas Hime.

Setibanya mereka di rumah kediaman sakura. Puan Katsuki menyambut baik tapi bila mengetahui anak perempuan demam. Dia bergegas membantu sachii. Saat itu, abg sakura muncul. "Ehhh,"kata Sachii bila melihat orang di depannya. "Kau,"jerit kedua-duanya. Puan Katsuki kebingungan. Sakura di baringkan di katilnya. Pintunya di tutup. "Kiranya korang kenal antara satu sama lain,"balas Puan Katsuki sambil menuang air panas untuk sachii. "hahaha, dia tutor saya dan rakan saya.,"balas Sachii. "Ye ibu, abg tutor dia dan biasiswa yang abg dpt utk belajar di sekolah pun dr syarikat ayahnya"kata Sasuke sambil menikmati minuman yang di hidang. Sasuke merupakan tutor dan rakan sachii ketika Mereka sama2 di sekolah rendah tapi terpisah kerana sasuke di tawarkan ke sekolah yang terkenal dan di tawarkan biasiswa dari Syarikat milik ayah sachii. Even sachii tidak.memerlukan tutor tpi atas dasar terhutang budi, sasuke menawarkan dirinya menjadi tutor sachii. "Makcik minta maaf andai kedua2 anak makcik membebankan awak,"kata Puan Katsuki. "Tak ada apa la, makcik,"balas Sachii sambil mengusap kepalanya yang tidak seberapa gatal. Sasuke mampu memandang drama di depannya.

Parti di teruskan. Hatori menyambut tetamu. 'Again?,'bisik hati hatori. "Abg, sachii tak sampai lg ye?,'balas adk ppuannya, hikari. "Maaf adk, rasanya sachii busy,"kata Hatori. "Aku tk busy tpi aku lewat sbb aku bru blik dr sekolah,"kata Sachii. Hikari teruja seketika dan terus memeluk sachii. Hatori seronok melihat hikari dn sachii. Hampir ke tengah malam. Sakura sedar dr tidurnya, sasuke masuk ke bilik dan mengantikan tuala yang kering kepada basah. "Sedar dh,"kata Sasuke ketika meletakkan tuala yg lembab ke dahi sakura. "Terima kasih sasuke,"jawab sakura. "tak pernah2 kena demam. Macamna boleh kena tertiba,"kata Sasuke sambil mengambil kerusi di meja belajar dn ddk memandang sakura. "mungkin sbb letih,"kata Sakura. 'Letih,'bisik hati sasuke. Mengimbau kembali saat sasuke meneman sachii keluar. "Aku cuma nk minta tolong kau, jangan la bertanya apa2 pd sakura apa yg berlaku dn mcmna dia boleh dmm. Sedangkan pg tdi dia elok. Tpi hari ni, aku terkejut tgok dia berpakaian seragam sukan, sdgkan itu bkn wktu dia pj,"kata Sachii. " aku kenal kau dh lama dr sekolah rendah lg, aku thuu kau ada perasaan pd dia juga kn,"kata Sasuke. Sachii senyum. "Hahaha, okay la aku balik dulu. Ohh ye, hatori ajak kau hdir ke parti birthday adknya hr ni,"jerit sachii sambil lambai tangan. Sasuke menyambut lambai tersebut.

Sasuke bangun dr kerusi tersebut dan keluar dr bilik sakura. Pintu tombol di pulas, "Dik, kau ada simpan perasaan pd dia lg ke,"kata Sasuke. Sakura yang cuba bangun dan mencapai tuala utl mandi terkejut sekejap dan memikir. "Siapa,"balas Sakura. "Tiada apa la, "kata Sasuke sambil membawa dirinya keluar dari bilik tersebut. Majlis hampir selesai. Kehadiran tetamu tiada lagi. "Banyak2 terima kasih sachii,"kata ibu hatori. "Tiada apa la,"balas Sachii. 'ring,ring,' kedengaran bunyi smartphonenya berbunyi. Sachii melihat panggilan yg masuk,"Hello,"kata sachii. Mukanya berubah seketika. "Maaf hatori, aku balik dulu,"kata Sachii dengan tergesa2. Sasuke menutup panggilan tersebut dan melihat sakura terlantar di katil. Sachii gegas berlari, 'Sakura apa yg berlaku,'bisik hatinya.

Comments

Popular Posts