Philophobia 13

Philophobia 13

Hatori meneman stella pulang sampai ke rumah. Stella yg menyedari situasi tersebut terkejut seketika. Hatori memantau stella dari jauh melihat stella berjalan melintasi jalan. Stella berhenti dan terus mendekati hatori. Hatori tergamam seketika, " kenapa hatori senpai ikt saya?," tegur stella. Hatori mampu terkebil2 melihat stella di depannya. "Tskkk,"kedengaran keluhannya. Hatori tersenyum dan seketika itu bibirnya mendekati bibir stella. Stella tergamam untuk seketika. "Sbb saya suka awak,"jawab Hatori. "saya tahu awk menantikan sachii. Saya tahu awk yg beri bahan alergik dlm minuman ketika sukaneka hrtu. Saya tahu awk berada di saat sakura di buli tpi awk sgt baik hati sbb berada di saat sakura di buli,"tegur hatori. Stella terus berpaling ke arah lain dan tidak mempedulikannya. "Lagipun time kejadian awk tersngkut di tren tu, bukan satu kebetulan pun. Saya mmg sentiasa menaiki tren yg awk naik. Saya melihat semuanya, dari awk memandang sachii,"jawab hatori sambil memandang stella. Stella memberi reaksi tidak selesa dgn cara hatori. "Tapi stella,"kata hatori sambil tunduk memandang stella. "Saya tetap suka baik buruk awk,"kata Hatori sambil meninggalkan stella terpingga2. Stella menitis airmata kerana terharu masih ada org menerima baik buruknya. Kakinya mengejar hatori serta merta hatori di tarik dari belakang dan bibir mereka menerima antara satu sama lain.  Hatori terdiam dan menerima ciuman tersebut. "Awk dh ambil first kiss saya jdi saya pulangkan kembali ciuman ni semula,"kata stella. Hatori tersenyum dan terus membalas ciuman tersebut. Stella menerima ciuman tersebut. 'Terima kasih sbb menyukai saya,'bisik hati stella.

Sakura menemani sachii cuci mata di bandar. Seketika itu dia memerhati tempat dia bershopping bersama dgn sachii. Melihat rantai yg dia impikan tiada lg ada di situ. "Jauh termenung,"tegur sachii apabila sachii selesai membeli brg. "ohhh tak ada apa la,"tegur sakura. Sachii tersenyum dan menarik tangan sakura dan mengenggamnya. "Jom,"sahut sachii. "Kemana?,"tegur sakura bila dia terasa dirinya di bawa ke suatu tmpt. "Kerana hari ini hari yg gembira buat sachii, jadi sachii nk bawa sakura merasa sesuatu di sini,"kata sachii sambil menuju bangunan di depannya. Sakura tergamam seketika melihat taman tema di depannya. Sachii membawa dirinya merasa nikmat malam bermain dgn taman hiburan. Kelihatan sakura begitu riang bermain. Pelbagai aktiviti mereka cuba sehingga leka. "wahh, cantiknya,"tegur sakura melihat pemandangan di depannya. Menaiki roda ferris sambil melihat sekelilingnya cukup menenangkan sehingga lupa waktu dirinya di timpa kesusahan. Tertiba terasa lehernya di sentuh. Tangannya meraba dan melihat bayangan di depannya, "rantai ni,"tegur sakura. "Ye, sachii tahu sakura sgt menyukainya. Saat sakura terlantar di hospital kelmarin, kebetulan sachii melihat rantai ni dan terus membelinya. Dan akhirnya berjaya terletak cntik di leher sakura,"kata sachii sambil melihat rantai tersebut. Sakura melihat keikhlasan sachii dan senyum, " Terima kasih," kata Sakura. Untuk seketika itu, bibir sakura menjadi tempat singgahan bibir sachii. Mata sakura terbeliak besar seketika bila sachii menciumnya, langit malam di terangi dgn letupan bunga api. Sachii menghentikan ciuman tersebut dan terus memandang muka sakura. Mata sakura melihat wajah sachii yang kemerahan. " Sachii,"kata sakura dgn gerakan bibirnya yang lembut. "Maaf andai sachii buat sesuatu yg tidak selesa,"kata sachii dan merebahkan punggungnya di tmpt asalnya. Gerabak roda ferris tersebut pelahan2 turun. Sakura memejam matanya dan terus mengambil tmpt di sebelah sachii. Sachi yg menyedari pergerakan tersebut terus berpaling ke arah luar melihat langit gelap di terangi letupan bunga api. Matanya terbeliak tertiba seakan menerima sesuatu di telinganya. Seketika itu bibirnya terukir satu senyuman. Tangan mereka dlm gengaman yg kemas.

Hatori pulang ke rumah selepas melihat stella masuk ke rumahnya. Saat kakinya melangkah ke selekoh, terlihat sachii berjalan dgn riang. Hatori menjerit nama sachii tapi sachii tidak dengar. Utk seketika itu matanya terpandang sebuah kereta yg laju, saat sachii melintas hatori gegas mengejarkan sachii. 'bang,'kedengaran pelanggaran yg kuat. "SACHIII," jerit Hatori. Sachii terbaring dgn pendarahan. Hatori mendekati sachii,meraba2 mencari tempat luka. "Tak,tak.. Sachii bangunn.. Tak. Jangan sesekali kau terlelap,"kata Hatori apabila melihat mata sachii hampir terlelap. Hatori mendial nombor kecemasan. Kedengaran pekikan hatori meminta ambulance dtg dgn cepat. Pemilik kereta yg memandu turut membantu, membawa sachii dan hatori ke hospital. Sementara kejadian itu, sakura kembali ke rumah dgn kegembiraannya. Melihat telefon tiada satu msj mahupun call dari sachii. Tanpa berfikir, dia membawa dirinya ke bilik mandi. Telefon berdering sesaat dia berada di dalam bilik air. Stella yg sdg termenung turut menanti mesej dgn call dr hatori.

Hospital, bilik kecemasan di serbu. Hatori memekik meminta doktor dtg melihat sachii. Telefon sachii di capai, mencari nombor ibu sachii. Seketika itu, tertera nombor sakura di dalam panggilannya. Hatori tidak kesampaian utk mengangkat, dia membiarkan panggilan tersebut menjadi miscall. Hatori mengangkat panggilan stella saat dia keliru. Stella yg sdg tersenyum tergamam terus meletakkan panggilan tersebut dn terus meminta diri utk pergi ke tempat hatori. Dalam perjalanannya kesana, dia terlihat jalan di tempat kemalangan berlaku. "Sachi senpai,"kata stella sehingga airmatanya menitis. Sementara sakura menelefon nombor sachii tapi tidak terangkat saat dia menerima panggilan dr sachii sesaat dia mandi. Hatinya kerisauan. Stella muncul di hospital dan melihat hatori dalam kesedihan. Mendekati hatori, hatori menyedari kehadiran stella dan terus memeluk stella. Stella menerima pelukan tersebut dan mengusap belakang hatori. "Sachii, kenapa sachii?,"kedengaran keluhan hatori. Keluarga sachii tiba, ibunya satu2nya tidak dapat menerima kenyataan sachii kemalangan teruk. Doktor dari bilik kecemasan keluar dan terus tunduk. Puan satoshi terduduk dan di sambut oleh suaminya. "Sabar sayang,"kata suaminya. "Sachii,"kata Puan Satoshi sambil menangis.

Keesokan paginya, heboh kemalangan sachii di kalangan pelajar. Ame memandang sakura, melihat meja sakura. Sakura termenung seketika. 'Pembawa bala, tidak patut kau berkawan dgn sachii senpai. Kau bawa bala. Sachii senpai kemalangan sbb berkawan dgn kau,'tertera tulisan di meja tersebut. Sakura bangun dan mencari kain utk membersihkan mejanya. Ame turut membantu tpi sakura menghalang perbuatannya, "Tak perlu ame, nnti awk pula kena buli mcm saya,"kata Sakura. "Tapi sakura,"balas Ame. "Tak perlula buat baik dgn org bala mcm dia, ame,"tegur rakan2 sekelas di sekelilingnya. Ame menahan geram dan marah dgn tindakan rakan2 sekelasnya. Sakura mengelap mejanya dan sesaat itu airmatanya menitis. Hatori yg melihat dari tmpt mejanya turut terasa sedih melihat sakura. 'Sachii,'bisik hatinya apabila melihat meja sachii yg kosong. Terkenang malam kejadian. "Sachii dalam keadaan koma, berkemungkinan peratus utk dia hidup tidak di jangka,"kata doktor yg merawat sachii. Hampir seminggu sachii tidak sedar, dan seminggu itu sakura di tindas. Stella muncul dan menahan tangan sakura. Sakura tergamam. Stella menarik tgn sakura dn membawa sakura keluar dr kelas tersebut.

Comments

Popular Posts