Philophobia 2

Philophobia 2

Pagi ke petang. Dari sesi pertama ke sesi akhir. Pelajar seorang-seorang membawa haluan masing2. Kasut di bawa keluar dr locker kasutnya. Menyarung kakinya yang kecil molek dan berlalu pergi. "aduhh,"balas suara kecil di saat kepalanya berlanggar dengan sesuatu. "Maaf,"kata suara pemilik tersebut. "awak tak apa,"sambung lagi. Sachii terkejut melihat perlanggarannya tadi ada sakura. "tak apa, salah saya sebab berlari ke arah ni,"kata sakura sambil mengusap kepalanya. "ambil la ni,"kata Sachii sambil menghulur sapu tangannya. Sakura menerima , " Terima Kasih," kata sakura dengan nada malu. "Sama-sama, S.A.K.U.R.A," balas sachii sambil lalu. Sakura terkelu seketika. Sachi ketawa kecil bila melihat Sakura terkedu seketika. 

"oiii,"sahut Kaoru. "maaf, tadi berlaku kemalangan kecil,"ketawa Sachi sambil mengusap kepalanya tidak gatal.

Begitu la jalan citenya. Hanya kerana Sachi Sahaja mengetahui namanya. Sampai seminggu sakura tidak muncul dirinya di depan sachi. Asal terserempak sachi saja, sakura akn bawa dirinya jauh. Tanpa sedar kelakuannya di sedari oleh sachi ketika mereka masing-masing menghala diri ke kantin. 'Ehhh!,'jerit hati kecil sakura bila melihat sachi berada di depan matanya. Serta merta dia kelam kabut lari menyembunyikan diri. Kebetulan Sachi melihat kelajuan sakura berlari di depannya, turut terkejut sambil garu kepala. 'Aku ada buat dia serba salah dengan aku ke,'bisik hatinya. 'tapi dalam seminggu ni, mmg jarang nmpak dia. Jangan kata dalam tren, kt dlm kelas dia pun aku jrg nmpak,'bisik hatinya lagi. 'Kenapa aku perlu lari?,'bisik hati sakura. Sakura berhenti seketika sambil mengenggam sapu tangan milik sachii. 'Aku cuma nak pulangkan sapu tangan ni tapi kenapa aku lari?,'bisik lg hatinya.

Hatori yang kebetulan lalu di laluan gajah. Terserempak Sachii yang berlari anak. "Kemana tu,"jerit Hatori. "ada kau nampak sakura?,"kata Sachii yang kepenatan berlari. "Siapa?,"kata Hatori dengan riak wajahnya yang kehairan. "Budak yg aku cite kat kau la,"kata Sachii sambil mengelap peluhnya menggunakan lengan baju. "Owwww, Dia tu ke?,"balas Hatori bila mengetahui pemilik pencuri hati Sachii bernama Sakura. "tak ada pula,"sambung lg hatori sambil menayang senyuman. Sachii mengeluh seketika dan sambung lari. "weii kemana lagi tu. Sekejap lagi ada perhimpunan permulaan sekolah,"jerit Hatori. "ye nanti aku datang ke sana,"balas sachii sambil berlari. 'Mana lagi aku nak cari ni,'bisik hatinya.

Ding!dong!ding! , kedengaran bunyi loceng. Sakura dan Sachii tergamam sekejap. 'hah sekejap lg perhimpunan,'bisik hatinya sambil berlari ke tapak perhimpunan di kompleks sukan. 'ehh, mungkin di sana aku akn nampak dia,'bisik hati sachii sambil berlari. Sakura dan sachi berlarian bertentangan arah. Penemuan mereka tidak ada rezeki.

Kompleks Sukan

"beratur ikut tahun dan kelas dimana lelaki dan perempuan sebelah ye. Terima Kasih,"kata Pelajar yang mengaturkan acara majlis tersebut. "Baik la. Terima Kasih pada semua pelajar. Hello, selamat tengah hari. Maaf mengambil masa pelajar-pelajar sekalian. Saya pengetua Sekolah menengaj tinggi Z, Azi ichinose. Saya baru di pindahkan di sekolah ini setahun yang lepas. Mungkin ada yang mengenali saya dan bagi pelajar tahun satu mungkin ini pertama kali anda melihat saya,"kata Pengetua Azi. Mendengar ucapannya dan pembukaan Majlis Perkenalan baru bagi pelajar tahun pertama dalam sekolah tersebut. "terima kasih pengetua azi. Baikla. Mari kita dengar ucapan dari wakil pelajar kita, Ketua Persatuan pelajar Sekolah menengah Tinggi, Hatori,"kata pelajar tersebut. "Hatori Senpai,"kedengaran bisikan2 pelajar2 tahun dua yang mengenali Hatori. Hatori yang sentiasa tenang dan tersenyum bersahaja memang menjadi tarikan pelajar perempuan di sekolah tersebut. "terima kasih, Ayumi merangkap Setiausaha saya juga. Selamat datang ke sekolah menengah tinggi Z bagi pelajar tahun satu,"kata Hatori dan berlanjutan dengan ucapannya. Seketika sachii muncul di dalam barisannya.

"Kemana,"tegur Kaoru. "Tandas,"jawab selamba oleh Sachii. Sakura turut sama memasuki barisan kelasnya. "Di sini,  saya ada membuat perlantikan baru bagi setiap tahun atas dasar data yang saya ada. Bagi setiap tahun dari pelajar tahun 1 sehingga tahun 3 akan ada wakilnya sendiri. Saya selaku wakil tahun 3 dan merangkap ketua pelajar. Mungkin ada yang mengenali lg empat orang ahli tertinggi di bawah saya,"jeling Hatori memandang Sachii di dalam barisan kelasnya. Sachii 
menayang senyuman kelatnya. Kaoru menahan ketawanya. "kau diam,"kata Sachi sambil menolak sedikit bahu rakannya. "baik2,"balas Kaoru. "jadi bagi pelajar tahun dua, saya akan membuat undian atas dasar data dari maklumat guru. Iaitu, ryu hajime. Berdasarkan rekod pembelajarannya setahun yang lepas, dia memegang gelaran pelajar terpandai di kalangan rakan sekelasnya. Dan juga dia seorang yang berdedikasi dan berdikari. Sila ke atas pentas. Awak sebagai wakil pelajar tahun dua dan bgi pelajar tahun satu pula, mungkin nama ni agak familiar kerana nama yang sentiasa terbit di mulut korang semua bila tiba waktunya. Sakura Katsuki,"kata Hatori.

Sachii yang kebetulan sedang menyakat rakannya tergamam melihat sakura di atas pentas. 'ehhhh!,'jerit hatinya melihat sakura menaiki tangga. 'Nama aku?,'bisik hatinya dengan reaksi wajahnya terkejut. Rakan-rakan sekelasnya tumpang gembira dan bersorak untuknya. "Memang sesuai untuk sakura-chan. Sebab sakura-chan sangat aktif dalam sukan dan pandai manage masa dalam akademik dari sekolah rendah lagi,"kata Ame rakan baiknya dari sekolah rendah lagi. Hatori senyum melihat Sakura dan mengusha sahabatnya di bawa sedang melihat Sakura. " baikla dua pelajar ini akan merangkap sebagai wakil pelajar bagi pelajar tahun satu dan dua tapi untuk tahun tiga saya terpaksa lepaskan tanggungjawab saya kepada rakan naib ketua pelajar saya, Sachii satori,"kata Hatori. Sachii mengetahui tentang perlantikan tersebut ketika mereka mengadakan meeting sehari sebelum tapi tidak mengetahui ada undian untuk pelajar tahun satu itu nama sakura yang dia kenali apabila melihat sendiri nama sakura katsuki yang dia lihat di dalam senarai nama adalah sakura yang dia tegur seminggu lepas.

Comments

Popular Posts