Philphobia 10

Philophobia 10

Kedengarana ketawa riang di dalam tandas. Sakura yg berada di bilik air tersebut tergaman seketika. Melihat tubuhnya basah kuyup. Pintu di buka, dia keluar melihat siapa gerangan yg menyimbah air tnpa mengetahui siapa yg berada di dlmnya. Stella muncul dan mendekati sakura, "sakura,"kata stella sambil melihat sakura. Sakura melihat kemunculan stella di depannya, ' tak mungkin dia akn berkelakuan sedemikian,' bisik hatinya. "Kenapa awk basah kuyup?,"jawab stella sambil menghulur sapu tangan miliknya. Sakura menerima dgn hti terbuka. Sesaat itu airmatanya mengalir. 'Sesiapa tolongla,'bisik hatinya. 'Sachii-senpai,'bisik hatinya. Sachii ketika itu seronok menyakat rakannya hatori terhenti seketika. Terasa namanya di seru. Hatinya terasa tk sedap. Melihat jam di tangannya. Dia menjenguk ke luar tingkap mencari sakura di bangunan sebelah. Melihat sakura tiada di kerusinya, sachii yakin pasti seruan tadi drnya. Dia minta izin utk keluar seketika. Hatori yg hairan melihat rakannya seakan tergesa-gesa.

Kembali ke situasi stella dn sakura. "Jom kita ke bilik persalinan utk tukar baju. Nanti awk kesejukan,"kata Stella.Sachii berlari menuju ke kelas Sakura. Saatnya mendekati pintu kelas sakura, sachii tergamam melihat sakura sedang mengemas mejanya. Sakura di saat dirinya sedang mengemas, terlihat wajahnya muram. Sachii yang menyedari riak wajah sakura berubah dan tidak sama seperti pagi tadi. Terdetik hatinya ingin mengetahui. "Sakura,"panggil sachii. Sakura yang kebetulan ingin membuang sampah tergamam melihat sachii di depan. "Sachii senpai,"balasnya dengan wajah gembira. 'Fake,'bisik hati Sachii. "Bangun,"kedengaran ketua kelas menyahut kehadiran sensei yang hadir. "Sachii senpaii, kelas dah bermula. Nnti kita jumpa ye,"kata Sakura sambil menayang senyumannya. 'Kenapa perlu senyum sakura?,'bisik hati sachii. Tangan sachii naik dan hinggap ke atas kepala sakura. Sakura menerima baik tapi perasaanya terdetik perasaan sedih. "Baikla. Jumpa nanti,"balas Sachii. Melihat mereka berdua dari jauh membuat perasaan membara. Tangan di genggam.

Loceng rehat berbunyi. Sachii terlantar di bawah pokok sambil melihat langit. Terbayang wajah sakura di depannya. Matanya memejam mengenang perkara yang berlaku. 'Rambutnya basah,baju seragam sukan. Apa yg berlaku sebenarnya?,' bisik hati sachii sambil mengangkat tangan mencapai langit."Sachii senpai,"tegur stella saat dia kebetulan menuju ke kantin sekolah terlihat sachii baring di bawah pokok. Sachii terkejut melihat stella muncul di depannya. "Ohhh stella,"balas sachi. Stella duduk di sebelah sachii yang masih baring. "Cuaca hari ni sgt baik. Tapi sachii senpai, "kata stella sambil melihat sachii masih baring. ' Kenapa dia yg sachii pandang?,' bisik hati stella. Tangannya menghampiri wajah sachii. Sesaat itu, mata sachii di buka dengan pelahan. Stella dgn pantasnya menarik tangannya dari menyentuh muka sachii. "maaf, rakan stella tggu. Nanti kita borak lgi ye,"kata stella sambil berlari meninggalkan sachii keseorangan. Sachii bangun dari kedudukan asalnya dan mengeliat seakan dia baru bangun tidur. Melihat stella berlarii mengimbau kembali saat dia mengenali sakura berlarii melintasi dia di hari pertama. Tersenyum seketika. Saat itu, sekumpulan pelajar dtg menegur sachii yang sdg membetulkan baju seragam sekolahnya. Sachii membalas layanan mereka, mendengar segala telatah mereka. Dari bilik belajar, kelihatan sakura sedang membetulkan pakaian seragam yang baru sahaja di keringkan. Melihat sachii gelak ketawa bersama dgn sekumpulan pelajar tersebut. Terdetik satu perasaan di hatinya. 'Apa perasaan ni sebenar-benarnya? Kenapa sakit yg teramat?,'bisik hati sakura sambil tangannya di rapatkan di dada. Sachii yang kebetulan memandang ke atas, terlihat sakura berjalan melewati laluan di tingkat atas, dari bangunan sebelah ke bangunan sebelah. "Maaf,"kata Sachii sambil melintasi sekumpulan pelajar tersebut. "Sachii senpai, "panggil salah seorang rakan di dalam kumpulan tersebut. "Tsk,"kedengaran keluhan. Matanya memandang sachii berlari dan memandan ke atas. Tangannya di genggam. "Dia,"kata seseorang. Stella yang melalui jalan tersebut menyaksikan kejadian tersebut.' Jadi mereka la yg buat agenda tu,'bisik hatinya. 'Permainan bermula,'bisik hatinya lagi sambil tersenyum.

Sakura berjalan menuju ke bilik rawatan. Saat dia mendekati pintu bilin rawatan. Terasa dirinya tidak bermaya. 'Tak mungkin la,'bisik hatinya. Saat itu dirinya tumbang dan di capai oleh seseorang. 'Sachii senpaii,'bisik hatinya melihat siapa yg mengendong tubuhnya. Kebetulsn Hatori yang lalu di kawasan tersebut, terkejut melihat sakura nyaris tumbang. Dia berlari dan menyambut sakura. Sachii yang berlari untuk mendekatii sakura terkejut hatori memasuki bilim rawatan dengan mengendong sakura. Sachi mendekati bilik tersebut. Melihat mereka dari luar, matanya terbeliak melihat wajah hatori berubah. Tangan hatori mengusapp muka sakura yang pucat. Hatori tersenyum. Sachii berjalan neninggalkan bilik rawatan tersebut. 'Hatori,'bisik hatinya. 'Adakah kau juga menyimpan perasaan pd sakura? Sedangkan kau tahu perasaan aku pd dia,'bisik lagi hatinya sambil bibirnya di gigit kuat menahan geram

Comments

Popular Posts