MANGSA CINTA 3


Takumi terus menerus menyeksa sayaka. Hampir tiga bulan ichigo di tempatkan di sekolah tersebut. Melihat sayaka dari hari ke hari berubah bukan sayaka yg dia kenali. Suatu hari, malam festival sakura diadakan di sekolah mereka. Riuh seriuhnya suasana untuk menyiapkan tugasan bagi tiap persatuan dan kelas yg mengambil bahagian. "kyaaa, kau tengok tu, ketua pelajar kita nie sentiasa dtg membantu dn ringan tulang,"kata pelajar2 perempuan di situ. Ichigo membantu pelajar2 yg terlibat dalam acara festival sakura."bukan setakat penampilan saja hensem tinggi tpi dia top student sepanjang dia di sini,"gossip terus menerus tersebar. " Siapa tak kenal dengan Model Remaja?,"sambung lagi pelajar-pelajar perempuan.

Ichigo menampilkan senyuman. Sayuri menepuk bahunya dan itu memang memeranjatkan Ichigo tatkala dia cuba mencari di mana Sayaka. “Ishhh kau nie yuri. Nasib jantung aku tk jth,”tegur Ichigo. Sayuri hanya mampu senyum dan berjalan di sisi Ichigo, “Kau ada Nampak Sayaka?,”kata Ichigo. “aku mencari kau nie sbb nak thu la kalau kau pun nmpk dia juga,”kata Sayuri. “Engkau mmg tk thu kemana dia pergi ke?,”sambung ichigo lagi. Sayuri mampu geleng kepala saja. “Sejak bpe hari ini , sayaka kerap larikan diri aku. Bila aku panggil or ajak makan sekali time rehat, pasti dengan alasan yg mcm2,”jawab Sayuri ketika dia mengimbas kembali kejadian yg berlaku. Ichigo termenung jauh melihat situasi di sekelilingnya. ‘Sayaka, awak tk mcmnie,’ kata isi hati Icihigo.

“Fuhh,hilang tenaga saya,”kata takumi sambil membetulkan baju. Melihat Sayaka terlentang kepenatan sambil menitis airmata. “Tak guna kau bersedih dengan apa yang berlaku,”kata Takumi sambil memberi dos seterusnya. “Nikmati la dunia seterusnya,”sambung takumi. Kedengaran gelak ketawa di sekeliling sayaka. Sayaka tak mampu untuk lawan setelah dia menerima dos sekejap tadi. Mengembalikan tenaganya semula. Hentaman demi hentaman dia menerima.

“terima kasih semua,”kata Ichigo. “Sama2, Ketua,” balas pelajar2. Saat Ichigo kembali ke bilik pelajar, dia terhenti seketika apabila mendengar esakan tangisan di bilik sukan lama. Pintu di buka dengan pelahan dan Ichigo terkejut melihat persekitarannya penuh dengan bau yang tidak begitu senang. Ichigo berjalan menuruti titisan air dan terdampar tubuh yang terdedah hampir keseluruhannya, untuk seketika sayaka mengangkat mukanya melihat siapa gerangan di hadapan. “Sayaka,”kata Ichigo. “Ichi,”kata Sayaka sambil meraung dan menangis.

Ichigo menunggu Sayaka di luar bilik air. Masih tidak dapat menerima kejadian yang Sayaka alami. Melihat Sayaka dalam keadaan sedemikian. “ichi,”kedengaran suara lembut. Ichigo terkejut kecil bila melihat sayaka selesai mengemas dirinya. “Awak pasti tak nak cerita kejadian yang berlaku tadi?,”kata  Ichigo di saat dia menemani Sayaka balik. Sayaka mampu geleng saja. “Terima kasih sebab teman saya balik, nnti awak terlepas tren ,”kata Sayaka. Ichigo senyum sambil membalas, “Sama2 tapi tak apa. Cukup melihat awak menaiki tren nnti baru saya akn tunggu tren saya,”. Sayaka mampu tunduk sambil memegang beg yang tidak la seberapa berat. “Awak pasti awak okay balik seseorang nie,”kata Ichigo dengan nada kerisauan. “Tak apa, saya okay,”balas Sayaka. Seketika itu tren yang akn sayaka naik telah tiba. Melihat sayaka memasuki tren tersebut tidak memuaskan bagi dia untuk melihat sayaka sampai ke rumah dengan selamat setelah melihat kejadian di siang hr. Ichigo terus berlari dan memasuki tren tersebut. Dalam pergelutan memasuk tren tersebut, sayaka terletak di tengah antara kepesatan penumpang di dalam tren. Saat itu Ichigo menarik lengan Sayaka dan menyandar Sayaka di pintu. Sayaka terkejut seketika melihat tubuh badan di depannya begitu dekat. “Awak okay,”kata Ichigo. ‘Kenapa Ichi,’kata isi hati Sayaka. Di saat mendengar pertanyaan Ichigo tdi. Dia hanya mampu angguk saja. “Terima kasih,”kata Sayaka. “Sama2,”jawab Ichigo sambil menahan badannya dari di sandar ke tubuh Sayaka dengan kepesatan dalam tren tersebut.

Berjalan merentasi laluan ke satu laluan. Akhirnya mereka sampai ke rumah Akimiya. “Rumah awk gelap, keluarga awak tiada di rumah ke Sayaka,”kata Ichigo. Sayaka mampu geleng. “Awak pasti awak okay,”kerisauan masih terasa bila melihat keadaan Sayaka masih tidak begitu selesa. “Saya okay, awak balik la Ichi. Saya penat dan perlukan rehat,”kata Sayaka sambil memasuki ke rumahnya. Saat itu dirinya tidak dapat berdiri dan lemah. Ichigo menyambut tubuh yang lemah tersebut dan mengendong Sayaka ke bilik. Di saat itu kelibat mereka di perhati oleh Takumi dari jauh. Takumi berlalu pergi dengan senyuman sinisnya.

Keesokan paginya, Sayaka sedar dari tidur. Di saat dia bangun dia menyedari tubuhnya telah di tukar dengan baju lain dan badannya berpeluh sebab kepanasan yang dia hadapi semalam. Cuba mengimbas kembali apa yang berlaku  malam tadi, tapi tak terdaya bila demamnya masih belum kebah. “Selamat pagi,”kata Sayuri sambil masuk membawa sarapan pagi untuk Sayaka. “Sayuri,”panggil Sayaka bila melihat Sayuri di depannya. “Kalau kau tanya kemana Ichi. Dia dari semalam lagi ada kt sini meneman kau. Dia call aku untuk menemankan kau di bilik.,”kata Sayuri. “Jadi semua nie kau yang tolong ke. Terima Kasih,”jawab Sayaka. “Sama2 kasih,”balas Sayuri. “Ini sarapan kau, Ichi pepagi lagi dia keluar carikan ubat kau. Kau demam nasib baik Ichi call aku kalau tidak dia yang tukar semuanya untuk kau,”sambung Sayuri sambil mengusik Sayaka. Sayaka teringat bila dia ternampak beg Ichi di sisi katilnya. “Makan la ye. Nanti mandi then turun la ke bawah untuk makan tengah hri,”kata Sayuri dan berlalu pergi meninggalkan Sayaka yang sedang menikmati sarapannya. Sayuri menutup pintu tersebut dan tunduk.

Mengimbas kembali kejadian yang berlaku semalam, “ Ehh Ichi,.. Hello,”kata Sayuri di saat dia menerima panggilan telefon dari Sepupunya. “Ehhh, baikla aku datang sekarang,”kata Sayuri bila menerima berita dari IChigo. Ichigo meletakkan panggilan telefon tersebut dan terus memanaskan air dan menyediakan pakaian untuk Sayaka. Melihat Sayaka mengigil dan meraung inginkan ubat. Dia cuba untuk memeriksaan suhu tubuh badan Sayaka. Untuk seketika dia tergamam bila melihat tangan Sayaka mengalami lebam seperti di cucuk dengan sesuatu. Dia memeriksa di tempat lain dan terkejut bila dia melihat bukan sahaja di tangan tapii di tempat lain juga. Sayuri masuk dan terus menepuk bahu Ichigo bila melihat Ichi cuba menyelak skirt Sayaka. “Kau nie miang ke gatal untuk aku katakan,”kata Sayuri. “Tak , aku minta maaf tapi boleh tk kau cuba periksa tubuh sayaka untuk aku keseluruhannya,”jawab Ichigo sambil berlalu pergi. Sayuri begitu pelik bila mendengar permintaan Ichi. Maka dia cuba memeriksa dan di saat itu dia terkejut. Setelah Sayaka terlena selepas dia di mandikan dan di pakaikan baju. Sayuri dn Ichigo diam membisu. “Kau rasa-rasa, keseluruhan tubuh sayaka di penuhi lebam,”jawab Sayuri. “Aku kurang pasti tapi … aku jumpa dia sebelum aku teman dia balik, dia dalam keadaan tidak berbaju dan bau yang aku dapat tafsirkan mmg tidak begitu senang. Melihat Sayaka dalam keadaan macam tu aku jadi tertanya2. Tapi Sayaka tidak menjawab segala pertanyaan aku,”balas Ichigo. Sayuri yang mendengar cerita Ichigo terkejut bila mengetahui Ichi menemui Sayaka dalam keadaan tidak berbaju. “Kita kena siasat Ichi, time aku mandikan Sayaka menukarkan pakaiannya, aku perasan di bahagian sulitnya kelihatan kemerahan dan di penuhi sisa2 kering. Aku pasti dan yakin, kehilangan dia dan kenapa dia elakkan diri dari kita pasti dia tk nk kita thu dia telah di rogol oleh seseorg,”kata Sayuri. Seketika itu, ingatan Ichi terlintas. ‘Tak mungkin la,’luahan hatinya berkata.

Maka hari demi hari. Ichi dan Sayuri terus menyiasat. Tiap masa mereka akn mengekori Sayaka kemana saja dia pergi. Ada masa mereka hilang pergerakan Sayaka. “Aduh, hilang jejak dia,”kata Sayuri. Ichigo menumpu perhatian dengan mengingati jejak terakhir mereka. “Korang,”kedengaran suara yang cukup di dengari. Melihat Sayaka di depan mata mereka ketika berlaku pertembungan. “Sayaka,”panggil Sayuri . “Korang buat apa kat sini,”kata Sayaka dengan suara yang lemah. “Kami….,”kata Sayuri sambil siku tangan Ichi. “Ohh,kami jalan cari sesuatu untuk di makan,”kata Ichigo. “Sayaka pula?,”tegur Sayuri. Di saat itu, takumi datang menegur entah dari mana, “Dia dengan aku dari tadi,”kata Takumi sambil menampil senyuman sinisnya.
Beg di letak elok atas meja belajarnya, dia mengimbas kembali pertemuan wktu petang tdi, “Sayaka keluar dgn aku,”kata Takumi dgn penuh keyakinan. Melihat perubahan wajah Sayaka. Dia mengetahui ada sesuatu yg berlaku di antara mereka berdua. “Betul tk sayang?,”kata Takumi lagi sambil tangannya meraba dan mengusap belakang sayaka tanpa sedar pakaian dalaman sayaka di longgarkan. Sayaka terkejut sekejap dan mengangguk kepalanya. ‘Tak mungkin la mereka berdua keluar bersama,’luahan hatinya berkata. Seketika itu, telefon bimbitnya melontarkan lagu yang menarik lirikan matanya melihat siapa gerangan yang menelefonnya. Matanya terbeliak terus mencapai telefon tersebut, “Hello,”kata Ichigo sambil mendengar suara di sebaliknya, dan seketika matanya menunjukkan tanda terkejut. Ichigo terus mencapai jaketnya dan meluru keluar dengan tergesanya. ‘Sayaka,’jerit hatinya.
Apa yang berlaku pada Sayaka sehingga Ichigo begitu tergesa berlari keluar dari rumah tanpa endahkan panggilan maknya. Nantikan Episod kemuncak yang akan tiba.

Comments

Popular Posts