GUARDIAN BAB 1 EPAL MERAH



Image result for gakuen babysitters kotarou

PROLOG

Kehidupan aku dah huru hara tapi tambah pula dengan kehadiran dari entah siapa gerangan si kecil ini. “Kau sure bukan anak kau ke, kotaru,”jawab rakan serumahnya, Kai. “Aku tak teringat,”balas Kotaru sambil garu-garu kepalanya. “APA!!!,”jeritan rakan-rakan serumahnya saja cukup buat satu taman dengar. ‘Siapapun budak ini? Aku pun tak pasti,’bisik hatinya sambil menayang senyuman terpaksa. Melihat budak yang masih dalam kemerahan dan memiliki wajah yang kecil . Dia tidak pasti siapakah budak ini.

BAB 1 : EPAL MERAH

Kedinginan bilikk yang sejuk cukup membuat tubuh yang di baluti dengan selimut kesejukan yang melampau. Dahii di kerut seketika. ‘Aduh apa pula yang berat sangat nie,’bisik hatinya. Celik je mata melihat badan yang kecil dan comel di atas dadanya. Tangannya mengusap kepala si kecil. Mata si kecil tercelik seketika di saat kepalanya di usap. Melihat muka yang cukup di kenali sudah membuat dia tersenyum, “Kota,”kata Ryu yang masih petah utk bercakap. “Selamat pagi,”kata Kotaru. “camat agi,”balas Ryuu. Kotaru terus mengangkat tubuh Ryuu dan ngendong trun dari katil.

Kotaru mematikan suis penghawa dingin , langsir di selak untuk seketika cahaya matahari memasuki ruangan biliknya. Ryuu yg masih berjalan pelahan memegang kaki seluar pajamas kotaru. Terasa kaki seluarnya di genggam dgn kuat, kotaru ddk cangkung dan mengusap kepala Ryuu, “ Jom mandi dan sarapan bersama abg2 yang lain,”kata Kotaru dengan senyumnya. Ryuu hanya mmpu memberi jawapan ‘uhhh’ sahaja tatkala usianya masih dalam setahun lebih.

Meja terhidang makanan. “ Wahhh, ryuu dah bangun,”kata Kai sambil menyediakan sarapan pagi. “uhhh,”mata ryuu bersinar-sinar melihat makanan di depannya. “Mana yg lain,”kata Kotaru kepada Kai. “Masih belum bangun,”jawab Kai sambil mengusap rambut Ryuu. “Ryuu nak apa?,”kata Kai ketika menghulurkan makanan ke pinggan Ryuu. Setelah makanan tiba di pinggan Ryuu, Ryuu menyuap makanan ke dalam mulutnya, utk seketika dia senyum, “Ummmm,”senyuman di tayang kepada Kai dan Kotaru. “sedap ke?,”jawab kotaru. Ryuu hanya memberi jawapan angguk saja.

Setelah selesai makan, Ryuu mengekori Kai ke dapur sambil membawa pinggan miliknya. Di saat itu, Allan turun menuruni tangga sambil mengusap kepalanya msih mamai dan di ikut serta oleh yuki dan hayato. “Korg dah makan ke?,”jawab Hayato di saat melihat meja masih ada makanan terhidang. “Sudah,”jawab Kai yang sedang membersihkan dapur. Tanpa sedari kaki seluar di trik oleh Ryuu. “amat agi,”jawab Ryuu. Allan cangkung dan mnegusap kepala Ryuu,  “Iye selamat pagi,” balas Allan. “Selamat Pagi ryuu,”sahutan itu turut di sambut oleh Yuki dan Hayato. Ryuu senyum dan terus berjalan pelahan ke ruang tamu. “Dulu kau paling garang dengan dia, allan,”kata Kai setelah selesai mengemas dpur. "Yela,sbb aku rimas ada budak tpi bila dia demam dan kita semua gelabah time tu pula kotaru tkde, aku pun risau sbb aku dh anggap dia mcm adk aku,"jwb allan sambil menyuapkan makanan.

Ryuu menuruni tangga menuju ke sofa utk melihat rancangan tv kegemarannya. Melihat sekelilingnya bersepah, dia mengemas sambil di bantu oleh kotaru yg kebetulan menuruni tangga selepas menyalin pakaian utk ke tmpt kerjanya. "acih,"jwb Ryuu. Kotaru hanya senyum dan terus menyarung kasut. Ryuu mengekori dari belakang dan menunggu kotaru membuka pintu. "Bye,"jawab kotaru smbil mengusap kepala ryuu. Ryuu melambai tangan dan trus menunggu sehingga hayato memanggil namanya."ryuu, rancangan dh strt, marilah tgok skali dgn yato,"kata hayato. Ryuu berlari dn menuju ke sofa. Di bantu oleh hayato,  ryuu dpt selesa menonton tv bersama.

Setahun yg lalu... 

Epal merah jatuh di depan rumah. Berbalut dgn kain berbuah merah, pipi yg merah dan di letak ke dlm bakul seperti buah epal merah. Mengimbau kembali kisah pertemuan mereka bersama ryuu.

"kau pasti bukan anak kau?," jawab hayato lg. Kotaru hnya garu kepala. "lagipun, siapa je perempuan yg kau pernah tidur ketika di universiti dulu?,"balas kai sambil mengendong baby lelaki tersebut. Allan yg kebetulan tgh park motor setelah menerima panggilan dari mereka. Yuki yg bru balik kerja dr shiftnya turut gegas pulang. Melihat baby lelaki yg msih kemerahan, mereka trus membuat laporan.

Nantikan kemunculan BAB 2 : MANDARIN YANG MANIS. Sambungan bagaimana  pertemuan bayi lelaki yang akn di kisahkan dan siapakan pemilik bayi tersebut.

Comments

Popular Posts